Te crezi mai bun ca restul?

Nimeni si nimic nu ma poate face vreodata sa ma cred mai bun decat restul. Nu pentru ca modestia ar fi unul din punctele mele forte, din contra. Cred ca am inteles atat de multe lucruri incat mi-am dat seama ca am inteles foarte putin. Si fiecare intelege ce vrea din asta. Sau din orice. Oamenii sunt toti diferiti, iar ca sa te crezi mai bun ca cineva, trebuie sa te compari. Dar nu poti compara niciodat corect doua lucruri diferite. Iar doi oameni la fel in totalitate inca nu exista. Doar daca sunt clonati, dar sper ca nu exista cazuri.


Sa te crezi mai bun decat restul mi se pare o foarte mare tampenie. La fel, mi se pare si mai stupid sa te crezi mai prost decat restul. De ce ai face asta? Exista totusi un lucru care la care esti mai bun decat oricine altcineva: la a-ti pasa de tine. Fiind om, este normal sa fii egoist dintr-un anumit punct de vedere si sa te preocupe cel mai mult problemele tale. Logic, nu? Avand in vedere ca esti singurul care poate sa aiba grija de tine non stop, incearca sa fii cel mai bun la asta. Nu sa fii autosuficient si sa te retragi departe de lume pentru a te ocupa doar de tine. Dar sa fii independent. Doar asa te vei putea bucura mai mult de prezenta celorlalti in viata ta.


Incearca sa-ti dai seama din timp care sunt lucrurile care conteaza pentru tine si fii mandru cu ele. Dar niciodata prea mandru ca sa le desconsideri pe ale celorlalti. Chiar daca nu esti de acord cu cineva, nu trebuie sa te gandesti ca doar tu ai dreptate. Stim cu totii cat de multe fete are un adevar, chiar si simplu sau evident. Totul este interpretabil si nimic nu este comparabil, deci gandeste-te de doua ori inainte sa te gandesti ca esti mai bun decat cineva. Indiferent cine esti tu sau cine e acea persoana.

Mie poti sa-mi spui: acum te mai crezi mai bun decat restul? :-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu